Mälarenergi stadsnät

Crossmedia

#konceptutveckling   #designkoncept   #digital kampanj   #print-kampanj   #cross media kampanj   #smart print  

Utmaningen

 

Mälarenergi Stadsnät (MESN) erbjuder ett öppet bredbandsnät via optisk fiber.
MESN har som målsättning att bygga ut sitt nät för att nå ut till fler hushåll och konsumenter.
Men för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att gräva ner fiber i ett bostadsområde krävs att minst 80%  av
hushållen är beredda att göra investeringen. MESN har haft svårt att hitta sätt att nå konsumenterna
och kommunicera fördelarna med att dra in fiber i deras bostäder. 

”Naviis kreativitet, nyfikenhet och tekniskt kunnande har hjälpt Stadsnät att genomföra flera framgångsrika kampanjer.”
//Christer Nordmark, försäljnings- och marknadschef Mälarenergi Stadsnät

 

Lösning

 

För att få maximal uppmärksamhet i de olika segmenten av målgruppen och påvisa vinsterna med ett stabilt och
snabbt bredbandnät, valde Navii att ta fram tre olika DVD-omslag. Ett för varje segment. 

DVD-omslagen personifierades på så sätt att mottagarens namn presenterades som den stora stjärnan i filmen. 
I fodralet låg en utstansad DVD-skiva i kartong. Budskapet var att DVD-skivor inte behövdes längre,
mottagaren kunde använda stadsnätet för att se på film istället. 



 

Resultat

För att mäta resultatet användes unika webbsidor (pURL) där mottagaren anmälde sitt intresse.
Hela 90 % av mottagarna besökte kampanjwebben. 

RELATERADE UPPDRAG

#konceptutveckling   #designkoncept   #digital kampanj   #print-kampanj   #cross media kampanj   #smart print  

OM DU GILLAR DET DU SER,
MÅSTE VI TA ETT SNACK