Alla hjärtans dag. På riktigt.

Stadsrum Fastigheter, som äger Igor gallerian i Västerås, bad oss att ta fram en kampanj inför alla hjärtans dag. Syftet var att generera spring i butikerna. Utmaningen är ju den att ingen är så intresserad av alla hjärtans dag. Varför skulle man vara det? Varför måste man konsumera för att intyga sin kärlek till någon istället för att bara visa det? Vi tänkte att om vi nu ska göra en kampanj så borde den i alla fall bidra till något större än bara konsumtion. Konsumera samtidigt som du hjälper andra. Må lite bättre och få något av värde tillbaka.

Vi har länge haft span på en idéell organisation som heter Äldrekontakt. De hjälper äldre människor att träffa nya vänner! Istället för att äldre sitter i varsin lägenhet och längtar efter gemenskap hjälper Äldrekontakt dem att lära känna varandra över en kaffe och bulle. Deras volontärer bjuder på fika medan andra ledsagar gäster med behov. På detta sätt får de nya vännerna hjälp att träffas en gång i månaden, så länge de vill och kan delta. Helt fantastiskt tycker vi!

Äldrekontakt har en grupp i Västerås som ses regelbundet. Det finns behov för fler grupper men det finns inte pengar för det. Vi föreslog att vår uppdragsgivare skulle göra en insamling till förmån för Äldrekontakt. Det var inte svårare än att vi tog fram en poster som gick att handla i butikerna i Igor och att överskottet gick till Äldrekontakt.

Resultatet lät inte vänta på sig. Kampanjen var den mest spridda av Igors kampanjer i sociala medier någonsin och tillräckligt med pengar samlades in för att kunna starta en ny grupp för äldre och ensamma i Västerås.

Att göra en god gärning då och då stärker ditt varumärke. 

  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • CaseStrategi
    Ett uppdrag med spänning

    Varumärkesarbete för Mälarenergi Elhandel.

    Formulering och anpassning av varumärkesessens för Mälarenergi Elhandel Utveckling av kommunikationsplattform

    Läs mer
  • CaseStrategi
    Från jobb till framtid

    Mälardalens högskolas nya varumärkesposition.

    Den förflyttning som skulle göras gick från positionen ”Utbildning som leder till jobb” till den nya varumärkespositionen ”På MDH skapar du framtid”

    Läs mer
  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • Mer än bara müsli!

    Förpackningsdesign, namngivning och branding för en nyttigare müsli.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Why abs, when you can have kebabs?

    Visuell identitet och förpackningsdesign till Västerås Kebab.

  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Jättens nya skrud

    Nationell omprofilering av Sängjättens butiker.